Cronici - Delia Nartea

Un vis de vară în raza marelui Will

Mergând spre Teatrul de Comedie unde, la amabila invitație a Deliei Nartea, urma să vizionez o nouă montare a mereu fermecătoarei piese a Marelui Will, Visul unei nopți de vară, gândul mi se întorcea la sonetul CCXLIV din Ultimele sonete închipuite ale lui Shakespeare în traducerea imaginară a lui V. Voiculescu: „Dar tu ești soare veșnic: o
mai mult

Trei legende într-un singur spectacol

Despre legenda Dochiei s-au grăit şi scris multe. Dintre „eroii” calendarului popular, Dochia rămâne unul dintre cele mai fabuloase personaje ale tradiţiei. De ce? Pentru că în aceasta, în fapt, sunt înscrise cele patru puncte esenţialmente cardinale ale existenţei umane. Dochia a fost cândva copil. S-a bucurat de tinereţe. A colindat maturitatea şi iat-o ajunsă
mai mult

Vorbe şi jocuri

În centrul Bucureştiului şi-a deschis uşile – căci porţi ar fi mult spus – intimul şi micuţul Teatru Mignon (îmi rezerv dreptul acestui pleonasm). Din prima zi, această elegantă şi stilată instituţie de cultură şi-a întâmpinat publicul cu spectacole de calitate: „Vocea umană” (cu Oana Pellea, în regia Sandei Manu – spectacol preluat de la
mai mult

Premieră «La Vulpea Roşie»

Teatrul Naţional Radiofonic prezintă în premieră absolută La Vulpea Roşie, scenariu radiofonic de Puşa Roth, muzica: Gabriel Bassarabescu, regia artistică: Vasile Manta, cu Delia Nartea în rolul principal, alături de Mircea Albulescu, Cristian Iacob, Constantin Dinulescu, Ion Chelaru, Manuela Ciucur, Alina Teianu, Mihai Niculescu, Eugen Cristea, Ion Arcudeanu. Redactor: Costin Tuchilă. Regia de montaj: Mirela Anton.
mai mult

Debut regizoral: Delia Nartea

Vorbe, vorbe, vorbe… de Dumitru Solomon, la noul teatru bucureștean Mignon Încântător – o spun de la bun început – este spectacolulVorbe, vorbe, vorbe…, regizat de Delia Nartea, care se joacă la Teatrul Mignon din București. Pe texte deDumitru Solomon, Delia Nartea, apreciata actriță a Teatrului de Comedie din București, aflată la debut în regia de teatru, a construit
mai mult

Domnişoara Iulia de August Strindberg, cu Delia Nartea în rolul titular

Comentariu realizat de Costin Tuchilă – Sâmbătă 19 septembrie, la ora 19,30, în Sala Studio a Teatrului de Comedie din Bucureşti a avut loc premiera ale celui dintâi spectacol din cadrul proiectului „iTheatre”: Domnişoara Iulia de August Strindberg, cu Delia Nartea în rolul titular, alături de Şerban Gomoi (Jean) şi Andreea Bârsan (Kristin), în regia lui Liviu Lucaci.
mai mult

Lucrurile de care avem nevoie

Vorbeam acum cateva zile cu o colega de la birou care imi spunea ca – impreuna cu sotul ei – prefera sa vada seara un film cat mai lejer, o comedioara usoara. Imi spunea ca nu mai are chef si stare de filme serioase, grele, de drame. Am auzit treaba asta la mai multi oameni.
mai mult

© 2014 - 2017 Delia Nartea. Toate drepturile rezervate. Up