Cronica Arhive - Pagina 2 din 3 - Delia Nartea

Categorie: Cronica

Premieră la Comedie: Sexul și volanul

Am văzut spectacolul ”Cum am învățat să conduc” (de Paula Vogel, premiată cu Pulitzer fix pentru această piesă) în urmă cu vreo două luni. Dar am avut nevoie de ceva timp pentru a-mi elimina din memorie un element generator de elanuri subiective, în legătură cu protagonistul Șerban Pavlu. Adică: Într-un interval destul de scurt (anul
mai mult

Ce alegem: Urâtul sau frumusețea înșelătoare?

Joia trecută a fost ziua lui Vlad Cristache. Îl cunosc de când era mic și regiza spectacolele trupei de teatru de la Liceul ”Mihai Viteazul”. Și lua premii binemeritate. Știu încă de atunci că, sub înfățișarea lui de copil inocent, jucăuș și emotiv, zace un spirit de observație necruțător și un curaj al rostirii vecin
mai mult

Domnişoara Iulia sau despre invincibila vulnerabilitate a femeii

Cât de puternică şi cât de slabă poate fi, în acelaşi timp o femeie!? Cât de lucidă şi cât de influenţabilă? Cât de inteligentă şi cât de umilă? Cum poate iubi şi urî, în acelaşi timp, o femeie? Cum îşi poate pune viaţa în mâinile unui bărbat pe care îl dispreţuieşte? Şi cât meşteşug, câtă
mai mult

La Vulpea Roșie mai cântă Zaraza?

Și „pentru că fără dragoste lumea ar fi mai săracă și mai tristă”, Zaraza cântă melodii de dragoste, refrenul fiind nelipsit: „La Vulpea Roșie” cântă Zaraza,„La Vulpea Roșie” în nopți cu lună,Cântă Zaraza la lumea bună,Cântă Zaraza la lumea bună,„La Vulpea Roșie”. (Din spectacolul La Vulpea Roșie, producție a Teatrului Național Radiofonic) Ficțiune sau realitate? Nu
mai mult

Splendida Ioana Anastasia Anton şi capcanele volanului

Proiectul destinat tinerilor regizori de la Teatrul de Comedie prin care Sala Nouă din strada Sfanta Vineri a intrat în circuit, continuă cu spectacolul „Cum am învăţat să conduc“, de Paula Vogel, în regia lui Eugen Gyemant. Piesa, deţinătoare a unui premiu Pulitzer (1998) a mai fost reprezentată în România, dar valorificarea deplină o cunoaşte
mai mult

Cum am învăţat să conduc sau Vintage is Actual, Cool and Touching

Cum am învăţat să conduc este un text dramatic scris în logica poeziei, iar spectacolul montat de Eugen Gyemant reuşeşte să-i fie perfect adecvat. Sporindu-i cu rigoare – deloc paradoxal! – poezia.  „Eu scriu doar despre lucruri care au un impact direct asupra vieţii mele. (…) Iar dacă oamenii se supără, asta înseamnă că piesa funcţionează”
mai mult

Frumoşii urâţi ai marilor corporaţii de Cristiana Gavrilă

Vlad Cristache face parte dintr-o generaţie de regizori tineri, generaţie care începe să prindă contur clar, insinuându-se ca o promisiune şi stârnind interesul. O generaţie ai cărei reprezentanţi (mă gândesc la Bobi Pricop, Alexandru Mâzgăreanu, Eugen Gyemant), în afară de legăturile de vârstă, mai au încă o rădăcină comună (definitorie pentru noţiunea pusă în discuţie):
mai mult

© 2014 - 2019 Delia Nartea. Toate drepturile rezervate. Up